Gra szkolna „Powstanie ‘44”

W czwartek, 6 października 2022 r. uczniowie klas IV-VIII wzięli udział w grze szkolnej dotyczącej powstania warszawskiego. Gra jest jednym z działań szkolnych w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „BohaterON – włącz historię!”. Jej celem jest upamiętnienie powstania warszawskiego, oddanie hołdu jego uczestnikom oraz promocja najnowszej historii Polski.

Uczniowie zespołowo wykonywali zadania.  Podczas zbiórki tworzyli biało-czerwone opaski, które były znakiem walczących. Wszyscy grupowo recytowali utwór „Katechizm dziecka polskiego”. Następnie pokonywali tor przeszkód z zawiązanymi oczami na podstawie instrukcji udzielanej przez kolegów z klasy. Rzucali do celu piłkami, a jego osiągnięcie oznaczało rozerwanie granatem niemieckiego czołgu. Następnie każda klasa otrzymała kopertę z pytaniami dotyczącymi powstania, okolicznościami jego wybuchu, przebiegiem walk, sytuacji kraju pod okupacją. Informacji uczniowie szukali na rozwieszonej gazetce. Po prezentacji  uczniowie otrzymali hasło, przy pomocy którego musieli znaleźć kuriera, od którego otrzymali tajną przesyłkę. Zawierała ona informację o symbolu Polski Walczącej. Na zakończenie gry wszyscy narysowali ten symbol na opasce i wyjaśnili jego znaczenie.

Organizacja gry: Dorota Miszczak, Agnieszka Łaskowska