W deklaracji zastosowane są identyfikatory:
a11y
Szkoła Podstawowa w Judzikach
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do
strony internetowej
Szkoły Podstawowej w Judzikach
Data publikacji strony
internetowej: 2015-09-01.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
2020-09-01
Status pod
względem zgodności
Strona internetowa
jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń
wymienionych poniżej.
·
Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych;
·
Wiele zdjęć, obrazów, grafik i innych informacji
nietekstowych nie posiada alternatywnej wersji tekstowej;
·
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
·
Dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi;
·
Zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych.
Przygotowanie
oświadczenia w sprawie dostępności
Oświadczenie
sporządzono dnia: 18 grudnia 2020 Deklarację sporządzono na
podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny
Metoda
przygotowania oświadczenia:
Deklarację
sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot
publiczny.
Informacje
zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z
dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową
jest Beata Prześniak zsj@hot.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu
(0-87) 520-76-96.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji
niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na
temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z
żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej,
aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać
udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,
na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu,
opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno
zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę
internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za
pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić
dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot
publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż
w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie
tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie
informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie
możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od
dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej
nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny
sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny
odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego
sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę
w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej,
aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji
mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także
złożyć wniosek do
Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dane
teleadresowe podmiotu publicznego:
Szkoła Podstawowa
w Judzikach
Judziki 5
19-400 Olecko
tel.: (0-87) 520-76-96
www.spjudziki.olecko.edu.pl
e-mail: zsj@hot.pl
Skróty
klawiszowe:
Na stronie internetowej można używać standardowych
skrótów klawiaturowych przeglądarki
Ułatwienia na stronie internetowej
·
Podwyższony kontrast
·
Możliwość powiększania/pomniejszania
liter na stronie
·
Wyłączenie kolorów strony
·
Nawigacja klawiaturą
·
Czcionka
bezszeryfowa
·
Zaznacz nagłówki
·
Zaznacz linki
·
Podkreśl linki
Dostępność
architektoniczna
Wejście do budynku szkoły usytuowane jest od strony boiska szkolnego; do budynku prowadzą
schody. Wejście do szkoły posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Wewnętrzna struktura
budynku nie jest dostosowana do osób niepełnosprawnych; szkoła nie posiada ręcznie rozstawianej
rampy umożliwiającej samodzielne dostanie się osób niepełnosprawnych na teren szkoły; w budynku
nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i
słabowidzących, nie ma głośników systemu naprowadzającego, w szkole nie ma tłumacza języka
migowego. W pobliżu budynku są miejsca parkingowe dla pracowników, nie ma miejsc parkingowych
dla osób niepełnosprawnych. Sekretariat znajduje się na parterze (po prawej stronie od wejścia);
naprzeciwko wejścia do szkoły znajduje się wyjście ewakuacyjne, a po lewej stronie schody na piętro -
schody nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych, w szkole nie ma wind. Na parterze i
piętrze znajdują się korytarze. Toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Pracownicy obsługi udzielają informacji przy wejściu do budynku. Do budynku można wejść z psem
asystującym i psem przewodnikiem.
Oświadczenie sporządzono: 2021.03.29
|