Onomatopeje w rytmie Boom Boom!

30.04.2025 r. Boom Boom Rurki na języku polskim? Czemu nie! Na jednej z lekcji języka polskiego uczniowie klasy IV przekonali się, że nauka o dźwiękach w poezji może być nie tylko ciekawa, ale też… rytmiczna i pełna zabawy! Wszystko za sprawą kolorowych Boom Boom Rurek, które zazwyczaj kojarzą się z zajęciami muzycznymi. Tym razem zagrały główną rolę na lekcji literackiej prowadzonej przez nauczycielkę Barbarę Małach.

Tematem zajęć były onomatopeje, czyli wyrazy dźwiękonaśladowcze, które poeci chętnie wykorzystują do ożywiania swoich tekstów. Uczniowie poznali różnorodne brzmienia zaklęte w słowach, a następnie – za pomocą Boom Boom Rurek – spróbowali je odwzorować. Powstał wspólny, rytmiczny utwór inspirowany wierszem, w którym każde dziecko miało swoją dźwiękową rolę.

Dzięki takiej nietypowej formie pracy uczniowie nie tylko lepiej zrozumieli, czym są dźwięki w poezji, ale też doświadczyli, że język polski to przedmiot, który można poczuć, usłyszeć i przeżyć w ruchu. Wspólne muzykowanie przy użyciu prostych instrumentów zintegrowało klasę, wzmocniło koncentrację i zaangażowanie, a przede wszystkim pokazało, że nauka może być radością.

Boom Boom Rurki na języku polskim? Zdecydowanie tak – bo edukacja to nie tylko książki, ale też wspólne działanie, emocje i twórczość.

BM

Sala dydaktyczna. Uczniowie z kolorowymi rurkami siedzą na podłodze.
Sala dydaktyczna. Uczniowie z kolorowymi rurkami siedzą na podłodze.
Sala dydaktyczna. Uczniowie z kolorowymi rurkami stoją przy tablicy.