Nasz pobyt w Grecji (5)

18.10.2024 r. Przed południem odbyły się zajęcia ekologiczne. Uczniowie selekcjonowali informacje na temat ochrony środowiska i symboli ekologicznych. Dyskutowali na temat globalnych problemów środowiskowych, wykonywali plakaty informacyjne. Zajmowali się również zagadnieniem recyklingu.

Uczestnicy projektu zostali podzieleni na 6 grup zadaniowych i otrzymali do wykonania zadania w okresie 3 dni: prezentacja o szkole; prezentacja o postaciach polskich i greckich, które osiągnęły sukces; jak żyć ekologicznie (plakat); sposoby oszczędzania wody; zdrowie żywienie Greków; film o wyjeździe. Zadania należy wykonać z wykorzystaniem języka angielskiego.

Odbyły się również zajęcia nauki języka greckiego. Uczniowie poznali alfabet grecki, podstawowe słownictwo dotyczące zawierania znajomości, prowadzenia rozmowy, produktów spożywczych i napoi, a także sposoby wyrażania prośby. Zajęcia miały formę warsztatów.

Po południu, w ramach programu kulturowego uczniowie uczestniczyli w wycieczce do ruin zamkowych w Platamonas. Poznali historię zamku i wzięli udział w grze terenowej, uwzględniającej proces zbierania informacji oraz wykorzystania mapy i planu.

Zamek Platamonas to średniowieczna twierdza na 360. metrowym wzgórzu i brzegiem Morza Egejskiego. Zamek został wybudowany przez krzyżowców w XIII w., aby strzec Doliny Tempe – jedynego przejścia łączącego Macedonię z Tesalią i resztą Grecji. Uczniowie dowiedzieli się też, skąd się wzięła nazwa Morza Egejskiego. Otóż, według mitologii greckiej Morze Egejskie zawdzięcza swoją nazwę królowi Aten, Aegeusowi. Był on ojcem Tezeusza. Aegeus utopił się w morzu, gdy błędnie sądził, że jego syn nie żyje. Morze to nazwano później jego imieniem.

AM