Wielkanocny escape room

W piątek, 8 kwietnia 2022 r. uczniowie klasy VIII wzięli udział w grze escape room. Indywidualnie rozwiązywali zadania dotyczące świąt Wielkanocy. Przed rozpoczęciem zmagań pani Agnieszka Łaskowska przedstawiła im cel gry. Tym razem był to escape room związany ze zbliżającym się wyjątkowym czasem. Instrukcja brzmiała następująco: Nadchodzą święta wielkanocne. Ważny przedmiot informujący o terminie przerwy świątecznej zaginął. Jeżeli nie zostanie odnaleziony, uczniowie klasy VIII nie będą mieli wiosennej przerwy świątecznej. Muszą rozwiązać zadania znajdujące się w kopertach, a w ostatniej kopercie jest ukryte hasło, które ma zaprowadzić uczniów do tej ważnej rzeczy.

Pierwsze polecenie było sformułowane w języku angielskim i wymagało od uczniów znalezienia właściwego słowa. Aby je utworzyć należało wykazać się umiejętnościami matematycznymi i wykonać działania bez użycia kalkulatora. Uczeń, który znalazł rozwiązanie, musiał wyjaśnić znaczenie angielskiego wyrażenia i następnie otrzymał kopertę z kolejnym zdaniem. Polegało ono na pokolorowaniu wiosennego obrazka zgodnie z instrukcją w języku angielskim.

Trzecie zadanie dotyczyło redagowania wypowiedzi na temat zwyczajów wielkanocnych w Polsce i znaczenia tradycji. Czwarte zadanie kierowało uczniów do gabinetu pani dyrektor. Rozdała ona uczniom kalendarze, w których szukano daty spring holiday (wiosennej przerwy świątecznej). Wszystkie zadania jako pierwszy rozwiązał Wojciech Korotko, drugie miejsce zajął Cezary Michałowski, a trzecie Zuzanna Pęcak.

Escape room jest formą grywalizacji; metoda ta wyzwala w uczniach kreatywność. Grę opracowały: Katarzyna Luto-Biłda oraz Agnieszka Łaskowska.