We wtorek, 15 listopada 2022 r., w drugim dniu Tygodnia Edukacji Globalnej uczniowie klas I-VIII wzięli udział w prelekcji na temat „Australia – kraj wysokorozwinięty”. Poznali zagadnienia związane z rozwojem społecznym (jakość życia, opieka zdrowotna, poziom wykształcenia, zatrudnienie) oraz walory geograficzne i kulturowe tego państwa.
Uczniowie klasy IV, V i VI uczestniczyli w zajęciach bibliotecznych pt. „Czytanie dla pokoju”. Uczniowie wysłuchali opowiadań z cyklu „O tym, co w życiu ważne”. Poznali smutną historię chłopca z Aleppo, którego doświadczenia uświadamiają, że pokój jest rzeczą bezcenną. Ponadto wysłuchali fragmentu utworu pt. „Dziadek i niedźwiadek” Łukasza Wierzbickiego oraz bajki „Trzeba będzie” zaprezentowanej w formie teatrzyku kamishibai. Wykonali plakaty dotyczące pokoju na świecie.
W zajęciach bibliotecznych pt. „Czytanie dla pokoju” brały również udział dzieci ze świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii. Starsi uczniowie z klasy VII czytali im teksty dotyczące pokoju oraz tolerancji. Następnie dzieci wykonały obrazki dotyczące pokoju na świecie oraz troski o środowisko naturalne.
Cała społeczność szkolna uczestniczyła w koncercie Piosenek dla Pokoju. Dzieci z zespołu wychowania przedszkolnego wykonały trzy utwory, w tym piosenkę Jesteśmy Polką i Polakiem”, uczniowie klas I-III zaśpiewali „Gdy pokój jest na świecie”, Zofia Bomber wykonała utwór „Pięknie żyć”, Natalia Kalicka, Julia Wierżyńska i Alicja Bobowicz – „Świat muzyką malowany”, Aleksandra Pęcak i Anna Pawłowska – „Otwórz oczy”. Uczniowie klasy VI i VII zatańczyli „belgijkę” (Chapelloise) – taniec integracyjny.
Organizacja zajęć w drugim dniu TEG: Andrzej Malinowski (prelekcja na temat Australii), Marzanna Sienkiewicz i Agnieszka Łaskowska (Czytanie dla pokoju, teatrzyk kamishibai), Marzanna Wasilewska, Małgorzata Skrocka i Dorota Michałowska-Radzewicz (koncert piosenek)